Parempi asiakasuskollisuus – pienempi asiakaspoistuma

Uskolliset asiakkaat vaativat herkkäkuuloisia toimittajia. Joustavat ratkaisumme auttavat parantamaan asiakasuskollisuutta energia-alalla.

kaksi henkilöä istuu saman tietokoneen ääressä toimistossa

Aktiivisuus parantaa asiakkaiden uskollisuutta

Asiakasmatkan ymmärtäminen on pitkäkestoisen asiakasuskollisuuden säilyttämisen A ja O. Tuomme prosesseihisi uutta energiaa ja autamme välttämään tarpeettoman resurssien käytön. Samalla säilytät arvokkaat asiakkaasi.

Peräti 81 prosenttia ruotsalaisista haluaa itse valita, mitä kanavaa pitkin he vastaanottavat viestintää. Yksilöllinen sähköinen asiakasviestintä onkin välttämätöntä nykyaikaisille energiayhtiöille, jotka haluavat lisää uskollisia asiakkaita. Siksi tarjoamme kuluttajalähtöisen sähköisen viestintäratkaisun, jossa yhteydenpito määräytyy asiakkaan omilla ehdoilla.

Vastaa asiakkaiden tarpeisiin antamalle heidän valita itse, milloin ja miten he haluavat viestiä ja maksaa laskunsa. Aktiivisuuden lisääminen parantaa uskollisuutta. Maksujen läpimenoajan lyhentyessä myös saatavasi kotiutuvat nopeammin


Optimoi lasku – tiedottavasta laskusta viestinnälliseen

Lasku voi sisältää paljon muutakin kuin tietoa hinnoista ja energiankulutuksesta. Paranna asiakasuskollisuutta laskuilla, jotka lähetetään asiakkaan valitsemaa kanavaa pitkin, ja lisää yksilöllisiä vinkkejä ja tarjouksia suoraan laskulle. Tarjoa vastanottajalle myös mahdollisuus antaa palautetta ja ottaa yhteys asiakaspalveluun suoraan chattilinkin kautta.

Dynaamista viestintää Billa-palvelulla – Lähetä vuorovaikutteisia ja responsiivisia laskuja ja hyödynnä monipuoliset asetteluvaihtoehdot ja henkilökohtaiset tarjoukset kaikissa sähköisissä kanavissa.

Ennakoiva ja suora viestintä

Auta asiakkaista välttämään odottamattomat yllätykset viestimällä ennakoivasti, kun mahdollista – ja suoraan, kun tarpeen. Autamme luomaan pitkäkestoista asiakasuskollisuutta ja vähentämään asiakaspalvelun kuormitusta esimerkiksi hinnankorotusten ja suunniteltujen tai suunnittelemattomien sähkökatkosten yhteydessä.

Omnichannel – Anna asiakkaan itse valita, mitä fyysistä tai digitaalista kanavaa pitkin hän haluaa vastaanottaa viestintää.

Tarjoa asiakkaalle useita maksutapoja

Erilaisia vaihtoehtoja on tarjolla enemmän kuin koskaan. Maksu voi tapahtua digitaalisen postilaatikon kautta, verkkopankissa tai Swishin avulla – voit itse valita, mitä maksutapoja haluat tarjota asiakkaillesi. Fyysiseenkin laskuun voidaan sisällyttää QR-koodi, jonka avulla maksaminen onnistuu nopeasti ja sähköisesti.

Payment solutions – Useita ratkaisuja nopeaan ja kätevään mobiilimaksamiseen.

Lisää tietoisuutta ja sitoutumista yksilöllisten digitaalisten toimintojen avulla

Oman sähkönkulutuksen tiedostaminen on aina tärkeää – vaikka energia olisi uusiutuvaa ja vihreää. Älykkäillä toiminnoilla, sähköisellä viestinnällä ja vastaanottajan mukaan yksilöidyillä tarjouksilla varmistamme, että asiakkaiden tietoisuus omasta sähkönkulutuksestaan ja tarjoamistasi palveluista paranee.

Access Interactive - Saat täyden hallinnan kaikista lähetyksistäsi ja voit mukauttaa niiden sisältöä ja ulkoasua sekä digitaalisissa että fyysisissä kanavissa.

Inspiraatiota

Kolme vinkkiä asiakasvuorovaikutuksen parantamiseen

Asiakaskommunikaatio on yksi tärkeimmistä ja kriittisimmistä tekijöistä asiakassuhteiden säilyttämisessä ja uskollisuuden luomisessa. Epävakaina aikoina tämä on yksi suurimmista haasteista energiatoimialan toimijoille.

Energia- ja sähkönjakelu on yksi tämän päivän yhteiskunnan kuumimmista puheenaiheista. Mutta välittävätkö asiakkaat siitä, kuka sähköä toimittaa? Onko hinta ainoa tekijä, joka ratkaisee, minkä toimittajan asiakas valitsee?

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää siitä, kuinka voit tehdä viestinnästäsi kustannustehokkaampaa ja kestävämpää – ja vastata asiakkaiden vaatimuksiin? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Silja Jyrkinen
Account Manager
Jukka Leivonen
Manager, Partners & New Sales